Magasinfoto
Det er mange ulike tidsskrifter, fagblader, ukeblader og medlemsblader. Ofte ønsker de fotograf fordi de setter pris på det visuelle. Jeg jobber en del for magasiner, og synes det er topp. Man har gjerne litt mer tid til planlegging og gjennomføring, og jeg kan bruke av min lange erfaring med ulike typer mennesker og teknikker til å prøve å få til noe bra, som står til saken og som passer magasinets uttrykk.
Avisfoto
Jeg har vært avisfotograf i over 13 år, men slutta i iTromsø i 2010 fordi jeg hadde lyst til å ha større innflytelse på min egen hverdag og på bildene jeg produserer. Det er blitt litt mindre jobbing for aviser, men jeg fotograferer fortsatt for Dagens Næringsliv og andre.
Institusjoner
Jeg har god erfaring med å jobbe for offentlige og private institusjoner, som for som for eksempel Universitetet i Tromsø, Fram-senteret, Nofima og IKT-senteret. Det kan være bilder fra store besøk, konferanser og eventer til ansatteportretter og illustrasjonsbilder. Disse brukes i for eksempel internmagasiner, nettsider, pressemeldinger og så videre.
Eventfoto
I dag flyter det av informasjon og visuelle virkemidler, og man må kjempe om oppmerksomheten. Har du en årlig event kan det være bra å ha bilder til markedsføring og profilering. Bilder som deles i sosiale medier eller i interne kanaler. Det å bruke profesjonelle bilder er en fin måte å nå fram med sitt budskap på. Konferanser og eventer kan framstå i et profesjonell lys med profesjonelle bilder. Se for eksempel denne bloggposten om forskjellen på gode bilder og ok bilder.
Ansatteportretter
Bedrifter ser i dag verdien av å ha profesjonelle og enhetlige bilder av de ansatte. Folk er i dag som regel bedriftens viktigste ressurs, hvorfor ikke framstille dem i et godt lys? Jeg kan komme til dere og ta studioportretter eller vi kan ta miljøbilder eller dra ut på location.